Платформа розвитку громадянського суспільства Маркетплейс http://cd-platform.org пропонує громадським і благодійним організаціям можливість організаційного розвитку. Ми надаємо гранти для навчання, оплати консультацій та інших послуг, які можна отримати від спеціалістів з різних питань організаційного розвитку. Запрошення до участі в конкурсі можна скачати за посиланням.

 

Під організаційним розвитком ми маємо на увазі зміцнення таких чотирьох спроможностей:345

Як отримати ГРАНТ? Дуже просто!

grants section

 

 

Систему малих грантів для організаційного розвитку організацій громадянського суспільства в Україні було започатковано міжнародною організацією Pact Inc в рамках програми UNITER з підтримки організаційної спроможності ОГС. Система виявилась затребуваною серед користувачів та отримала подальшу підтримку USAID та SIDA, а також від проектів RESPOND та ENGAGE. ЄДНАННЯ адмініструє систему малих грантів з 2012 року, а з 2014 року – усю систему Маркетплейс. Сьогодні проект "Платформа розвитку громадянського суспільства Маркетплейс" впроваджується завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку (USAID).

 

 
 

на саитик можна

Ініціативи секторальної підтримки громадянського суспільства

ІСАР Єднання у співпраці з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та Верховенство права (CEDEM) наступні 5 років реалізовуватимуть новий масштабний проєкт.

Ми маємо за мету покращити середовище діяльності громадянського суспільства та зміцнити інституційні спроможності його організацій. Так хочемо  підвищити самозарадність громадянського сектору в Україні.

Чому це важливо?

Останніх двадцять п’ять років українське громадянське суспільство було двигуном демократичних перетворень у країні. 

Воно виконувало функцію швидкої мобілізації, і могло зібрати мільйони громадян та громадянок України. Водночас, через здатність просувати реформи, надавати ефективні послуги та забезпечувати професійний внесок у політичні рішення, громадянське суспільство довго працювало як інституційна противага уряду України.

Така здатність бути силою, що в різний спосіб посилює спроможність країни, робить громадянське суспільство України унікальним на тлі інших пострадянських суспільних середовищ.

Попри всі ці переваги, в українському громадянському суспільстві досі є ключові виклики, з якими треба працювати. 

  • Організаційна спроможність:
    Коли мова йде про організаційні процедури, управління та якість послуг різниця між громадянськими групами з осередками у Києві та тими, що базуються в регіонах/ на місцях разюча. Особливо в гіршому становищі знаходяться нещодавно створені ОГС та незареєстровані групи, їм бракує доступу до ресурсів, за допомогою яких вони могли б покращити свій розвиток. 
  • Правові умови діяльності:
    Українські ОГС і далі потерпають від надмірного адміністративного тягаря та нових вимог щодо електронної звітності для антикорупційних груп. На порядку денному парламенту регулярно з'являються проєкти законів, що підвищують вимоги до звітності та обмежують відкритий доступ до іноземного фінансування. 

Викликом для українського громадянського суспільства залишається залежність від іноземних донорів. Чинна законодавча та нормативна база мало сприяє прозорому та сталому місцевому фінансуванню. Податковий кодекс не заохочує дарування з боку корпоративних чи фізичних осіб. Водночас, процедура доступу до державного фінансування складна, розподіл фінансування непрозорий, а процес законного здійснення соціальної підприємницької діяльності не є чітко визначеним або злагоджено доступним для ОГС.

Разом з тим все частіше в Україні трапляються утиски та напади на громадських діячів і діячок. Кількість та серйозність нападів часто збільшується напередодні виборів. Юридичної і екстреної допомоги для окремих активістів та активісток, недостатньо, щоби вирішити проблему ймовірного зростання кількості нападів.

  • Нові виклики доброчесності:
    Збільшується кількість неактивних ОГС, що технічно зареєстровані як діючі. Вони штучно збільшують розмір сектору. Більше занепокоєння викликає те, що до цієї категорії належать також групи, які були засновані як ОГС, але функціонують як прикриття для участі в політичній, діловій, кримінальній чи парамілітарній діяльності. Дуже проблемно, що ці організації працюють на законних підставах і впливають на громадський імідж сектору ОГС.

Відбувається радикалізація громадських активістів і активісток в Україні. Останні кілька років спостерігається поява різноманітних крайніх правих акторів, які використовують мову ненависті, пропагують нетерпимість та погрожують насильством або застосовують його. Такі дії популяризують екстремістські погляди, перешкоджають основним правам і свободам громадян і громадянок, підривають легітимне громадянське суспільство та принципи ненасильницької громадянської дії. У багатьох випадках українські правоохоронні органи гарантували цим групам та особам безкарність або навіть мовчазну підтримку. Вплив цих тенденцій на сектор громадянського суспільства до кінця не вивчений. Також незрозуміло як саме громадянське суспільство може найефективніше вирішити ці проблеми.

  • Пов’язаність громадянських акторів:
    Більшості ОГС в Україні складно пов’язуватися із громадськістю. Така відсутність авдиторії найбільш характерна для організацій державного рівня, що спеціалізуються на адвокації. Більшість ОГС визнають необхідність залучення громадян та громадянок для гарантування довготривалої сталості сектору; однак їм не вдається ефективно визнати залучення громади пріоритетом їхньої діяльності.

Українські ОГС не створюють коаліцій чи мережевих ініціатив для взаємозв'язку та взаємодії між собою. Відсутність співпраці та мережування найбільш помітна між київськими та регіональними / місцевими організаціями, а також між офіційно зареєстрованими та інституційно усталеними групами і новоствореними або незареєстрованими групами.

У підсумку, попри вражаючу спроможність українського громадянського суспільства, ключові виклики сталому розвитку продовжують існувати. Продовження всебічної галузевої підтримки громадянського суспільства в Україні необхідне для забезпечення подальшого демократичного прогресу в країні.

 

Якою є наша мета?

Покращити умови діяльності для громадянського суспільства та зміцнити її інституційні спроможності для підвищення самозарадності громадянського сектору в Україні.

 

Що ми, в рамках Ініціативи секторальної підтримки громадянського суспільства, плануємо робити?

1.Працюватимемо над зміцненням інституційної спроможності організацій громадянського суспільства

2.Будемо покращувати правові умови діяльності громадянського суспільства 

         3.Сприятимемо дослідженню і вивченню галузевих проблем громадянського суспільства, вивчатимемо його можливості та найкращі практики 


Слідкуйте за оновленнями!